Η ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΜΑΣ

vasilinos.wordpress.com

office

Όλοι μας όχι μόνο γνωρίζουμε, αλλά και βιώνουμε το μέγεθος της διαφθοράς στην Ελλάδα. Όλοι συμφωνούν ότι η διαφθορά στην Ελλάδα δεν έχει εδραιωθεί λόγω κάποιας ανάγκης ή οικονομικής κρίσης (ίσως αυτές οι καταστάσεις να επιτείνουν τα φαινόμενα της διαφθοράς), αλλά η διαφθορά στην Ελλάδα είναι δυστυχώς μία πρακτική και εθιμοτυπικά εδραιωμένη ως νοοτροπία, και αποτελεί πλέον κουλτούρα στον Έλληνα. Η διαφθορά έχει δυο μορφές: είναι η ενεργητική διαφθορά και η παθητική διαφθορά. Στην ενεργητική διαφθορά συμπεριλαμβάνονται όλοι αυτοί που φρονούν ότι η διαφθορά είναι «μαγκιά». Έτσι συνειδητά χωρίς να ελέγχονται από τη συνείδησή τους, την ενεργούν σε κάθε επίπεδο.

Τα είδη της διαφθοράς είναι υπερβολικά πολλά και δεν επιδέχονται περιγραφής. Ξεκινά από την αδιαφορία στην τήρηση των νόμων και στην επένδυση της παρανομίας ακόμα και από τον ίδιο τον εθνικό νομοθέτη, ο οποίος συνεχώς με πρόθεση συντάσσει αντισυνταγματικούς νόμους, και φθάνει στον απλό πολίτη που αρέσκεται να διάγει τη ζωή του με νόμο την προσωπική βούλησή του. Η δωροδοκία, το «λάδωμα», το «ψαράκι», ο «χρηματισμός», το «φακελάκι», η «προμήθεια», είναι πλέον η εντελώς φυσιολογική κατάσταση του Έλληνα, καθώς έχει διαπαιδαγωγηθεί άριστα από βρέφος να δρα έτσι από την ίδια την Ελληνίδα Μάνα του. Αρκεί να καθήσει κανείς λίγο δίπλα σε μία Ελληνίδα μητέρα που έχει ένα μικρό παιδί 2-3 ετών κι εκεί θα δει τη μητέρα να λέει στο παιδί της: «Αν θα φας το φαγητό σου, να δεις τι θα σου δώσω εγώ» κ.λ.π. Το ελληνόπουλο, λοιπόν, από βρέφος μαθαίνει ότι ακόμα και για να φάει το φαγητό του, που είναι αναγκαίο για την ίδια τη σύσταση της ζωής του, πρέπει να του τάξουν ότι θα του δώσουν κάτι, ότι θα αποκομίσει κάποιο προσωπικό όφελος και συμφέρον. Εύκολα πλέον κατανοεί ο καθένας το μέγεθος της διαφθοράς. Όλα στον Έλληνα πια είναι συνδεδεμένα με τη φυσική αυτή διαφθορά. Κόμμα και πολιτικό αρχηγό πρέπει να ψηφίσει ο Έλληνας στις εκλογές και το κριτήριό του είναι τι θα του τάξουν και ποιος θα τάξει περισσότερα. Στο νοσοκομείο εργάζεται και πληρώνεται και κοιτά τι «φακελάκι» θα ζητήσει από τον ασθενή. Δημόσιος υπάλληλος είναι και υποχρεούται να εκδώσει μία άδεια και δεν την εκδίδει αν προηγουμένως δεν του καταβληθεί το σχετικό «γρηγορόσημο», το δικό του δώρο.

Δεν μπορώ να περιγράψω το μέγεθος αυτής της μορφής της διαφθοράς. Θα  τελειώσω αναφέροντας ότι έχοντας μέσα μας αυτή τη διαστροφή και το λανθασμένο φρόνημα, ακόμα κι όταν διά προσευχής καταφεύγουμε μπροστά στην εικόνα του Αγίου, θεωρώντας ότι κι ο Άγιος έχει την ίδια νοοτροπία και το ίδιο φρόνημα με εμάς, διαπραγματεύεται ο «πιστός» μαζί του, σαν να απευθύνεται σε διεφθαρμένο δημόσιο υπάλληλο: «Άγιε, κάνε μου αυτό κι εγώ κάνω τάμα στην χάρη σου να σου φέρω και να σου δώσω αυτό»· και περιμένει δηλ. η διαφθορά του να συμβάλει στο να ενεργήσει ο άγιος.

Έτσι είναι χαρακτηριστικό ότι βλέπουμε εμείς στην περιοχή μας να δεχόμαστε άγρια καταστολή από τα ΜΑΤ, να οδηγούνται κατά εκατοντάδες στα ποινικά δικαστήρια ως «εγκληματίες» γιατί αντιστεκόμαστε στη διαφθορά και την παρανομία, να καταστρέφονται οι υδροφόροι ορίζοντες από αρσενικό και μόλυβδο, να καταστρέφονται τα βουνά, να μολύνεται η θάλασσα, να έχει διαρραγεί η κοινωνική συνοχή, και να στρεφόμαστε στους Έλληνες πολιτικούς να ενεργήσουν επειγόντως, κι αυτό που εισπράττουμε είναι: «Ψηφίστε μας (δώστε δηλ. την ψήφο σας και δι’αυτής την εξουσία, το χρήμα, τη δόξα κ.λ.π.) κι εμείς θα σας απαλλάξουμε μετά από το πρόβλημά σας». Έτσι πολίτες και πολιτικοί, κατά το λαϊκό ρηθέν δικαίως «βράζουμε στο ζουμί μας», ψηφίζουμε με μοναδικό κριτήριο το τάξιμο, την προσδοκία του οφέλους και πάντα μετά τις εκλογές φτύνουμε τα μούτρα μας διά των πολιτικών που ψηφίσαμε.

provata arxiki.Φρονώ ότι έγινε λίγο κατανοητό σε τι βαθμό έχει εδραιωθεί ως νοοτροπία η διαφθορά στον νου των Ελλήνων και πόσο δύσκολο είναι να την αποβάλουμε, αν προηγουμένως δεν συνειδητοποιήσουμε πως αγαθό είναι μόνο αυτό που είναι ΑΠΟΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ από το προσωπικό ιδιοτελές όφελος και συμφέρον.  Τι να υπομνήσουμε επιπλέον για τη διαφθορά, τη φοροδιαφυγή του πολίτη ή την άδικη και βαριά φορολογία του κράτους προς τον πολίτη, την παραοικονομία; Την κλοπή;….. Τό ξέπλυμα μαύρου χρήματος; Όλοι οι Έλληνες σήμερα βιώνουμε τις οδυνηρές συνέπειες αυτής της διαφθοράς και καλούμαστε να πληρώσουμε και να υποστούμε στο ακέραιο όλες τις συνέπειες. Στην «ενεργητική» διαφθορά, λοιπόν, ανήκουν όλοι αυτοί που την ενεργούν ασυνείδητα, όπως η μητέρα που γαλουχεί και διαπαιδαγωγεί το παιδί της να κάνει κάτι αποσκοπώντας σε όφελος δωροδοκίας, ή συνειδητά όπως ο κυβερνήτης που για χάρη του κομματικού συμφέροντός του εκχωρεί την εθνική κυριαρχία του κράτους σε τοκογλύφους δανειστές, πτωχεύει την Ελλάδα και τους Έλληνες πολίτες….  έως και τον ευλαβέστατο «πιστό» χριστιανό, που θεωρεί τον Άγιο όμοιο με έναν διεφθαρμένο υπάλληλο, που περιμένει το «φακελάκι» του (ή τη «λαμπάδα ίσα με το μπόϊ του», προκειμένου να του υλοποιήσει αίτημα και επιθυμία. Είναι γεγονός ότι δεν έχει μάθει τι άλλο μπορεί να κάνει.

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ

Η άλλη μορφή της διαφθοράς είναι η «παθητική» διαφθορά και σε αυτή ανήκουν όλοι όσοι βλέπουμε αυτούς  που ενεργούν τη διαφθορά και καθόμαστε απαθώς στον καναπέ μας, τους κοιτάμε χωρίς να κάνουμε αυτό που οφείλουμε να πράξουμε. Εκείνο που κάνουμε, περιορίζεται στην κρίση, την κατάκριση (αν και πολλοί μακαρίζουν ακόμα και τους διεφθαρμένους) και στο βρίσιμο. Όλοι οι ενεργούντες την παθητική διαφθορά, μέμφονται όλους τους άλλους γιατί δεν κάνουν κάτι, γιατί δεν ξεσηκώνονται, γιατί δεν επαναστατούν, και μόλις πεις στους ίδιους να μπουν μπροστά, να υπογράψουν ένα κείμενο, αισθάνονται σαν να τους ζητάς να τους αφαιρέσεις τη μισή ζωή τους. Κάθονται βάζουν στον «διανοητικό» υπολογιστή τους όλα τα δεδομένα, τι συμφέρον έχουν αυτοί, τι θα πουν οι άλλοι, μήπως αυτό μήπως εκείνο, κι όταν ο υπολογιστής νους τους δεν βγάζει κανένα προσωπικό όφελος ή κι ακόμα χειρότερο μπορεί και κάτι να πουν οι άλλοι, τότε αποφασίζει να συνεχίσει τη «χειμερία νάρκη» του. Και φυσικά το υπέρογκο βάρος πέφτει στους πολύ λίγους που δίνουν πλέον έναν άνισο τιτάνιο αγώνα ενάντια σ’αυτούς που ενεργούν τη διαφθορά και σ’αυτούς που την αποδέχονται παθητικά και ευθύνονται 100% για την εδραίωση της ενεργητικής διαφθοράς.

16365463_SKITSO_C8F1_051013_MHTROPOYLOS_limghandler

Κατά την γνώμη μου, η ενεργητική διαφθορά δεν θα εδραιωνόταν και δεν θα βασίλευε, αν δεν ήταν πολύ μεγαλύτερη απ’αυτήν η παθητική διαφθορά.  Πού οφείλεται όμως, η γενεσιουργός αιτία αυτής της τεράστιας παθητικής διαφθοράς; Οφείλεται ακριβώς στο ότι και αυτή αποτελεί πρακτική και είναι εθιμοτυπικά εδραιωμένη ως νοοτροπία. Όπως προαναφέραμε ανωτέρω στην ενεργητική διαφθορά,  από τη βρεφική μας ηλικία έχουμε γαλουχηθεί και έχουμε διαπαιδαγωγηθεί ώστε να ενεργούμε τοιουτοτρόπως, αφού υπομνήσαμε ότι η μητέρα τάζει στο παιδί ακόμα και για να φάει. Το δεύτερο λάθος που κάνει η Ελληνίδα μητέρα είναι να γαλουχεί και διαπαιδαγωγεί το παιδί της συμβουλεύοντάς το: «Να κοιτάς εσύ τον εαυτό σου, δεν θα βγάλεις εσύ το φίδι από την τρύπα, άσε να το βγάλουν οι άλλοι».  Έτσι σήμερα απλώς όλοι διαπιστώνουμε ότι ο καθένας κοιτά μόνο τον εαυτό του, το προσωπικό του συμφέρον, αδυνατεί να κοιτάξει στον διπλανό του, να κοιτάξει τον τόπο του, το περιβάλλον, την πατρίδα, το έθνος του κι ας δηλητηριάζει «το φίδι» τα πάντα. Αν κοιτάζει τον εαυτό του είναι «μάγκας», ενώ αν κοιτάξει το έθνος του είναι «μπελαλής», είναι αισχρός εθνικιστής κ.λ.π. Έτσι η διαφθορά θεριεύει και κάθεται όλος ο ελληνικός Λαός και περιμένει κάποιος άλλος να «βγάλει το φίδι από την τρύπα» και βρίζει ο κάθε Έλληνας όλους τους άλλους που δεν κάνουν οι άλλοι κάτι για να «βγάλουν το φίδι από την τρύπα» και αγανακτεί, επαναστατεί κατά των άλλων, κάνει προσπάθειες να ξεσηκωθούν οι άλλοι για να «βγάλουν το φίδι από την τρύπα» και μάλιστα όχι το «φίδι που είναι στην τρύπα» του γείτονα, αλλά που βρίσκεται στην «τρύπα» του δικού του σπιτιού. Και τελικά εκείνο που όλοι διαπιστώνουμε είναι ότι η διαφθορά είναι ως νοοτροπία εδραιωμένη μέσα μας κι όχι απλά μόνο στον νου μας, αλλά και στο DNA μας.

fidi

Το μέγεθος της παθητικής διαφθοράς το βιώνουμε σήμερα όλοι μας σε τέτοιο βαθμό, που είναι χαρακτηριστικό το γεγονός α) ότι ενώ έχει καταστραφεί το έθνος, το κράτος, η πατρίδα μας, έχουν κατεδαφισθεί οι αξιακές, ηθικές και πνευματικές μας αρχές, ρυθμίζουν τα του κράτους μας στυγνοί τοκογλύφοι δανειστές, αυτοκτονούν οι συμπολίτες μας από την ανέχεια, άλλοι κοιμούνται στα παγκάκια και τρέφονται από τους σκουπιδοτενεκέδες… Ο μόνος λόγος που ωθεί πλέον τους Έλληνες να διαδηλώσουν, είναι για να ακούσουν τους πολιτικούς για μία ακόμα φορά να τους τάξουν ότι (ενώ η Ελλάδα πτώχευσε), αυτοί θα τους κάνουν αυξήσεις έστω κι αν δανεισθούν.

ladoma

β) Είναι χαρακτηριστικό ότι εκατομμύρια ισπανοί που διαδήλωναν στη χώρα τους, είχαν ως σύνθημα: «Μη φωνάζετε, γιατί θα ξυπνήσετε τους Έλληνες», με αποτέλεσμα να «ξυπνήσουν» οι αγανακτισμένοι Έλληνες, να ξεχυθούν κατά εκατοντάδες χιλιάδες στις πλατείες, και με εδραιωμένη μέσα τους τη νοοτροπία της παθητικής διαφθοράς, αφού επαινέθηκαν από όλους και από όλα τα κόμματα, επέστρεψαν πάλι στα σπίτια τους όχι για ύπνο, αλλά για να πέσουν σε «χειμερία νάρκη» , από την οποία δεν μπορούν να βγουν.

ΙΣΠΑΝΟΙ-web

Δεν θα αναφέρω παραδείγματα παθητικής διαφθοράς, διότι όλοι τα βιώνουμε και θα τα βιώσουμε στον μέγιστο βαθμό. Είμαι πεπεισμένος ότι όλοι οι επισκέπτες του blog μας και όλοι οι φίλοι μας στο fb (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), αντί να πατήσουν τις ενδείξεις «μου αρέσει» ή «κοινοποίηση», θα προτιμούσαν κι αυτό «οι άλλοι να το κάνουν», αφού κι από μία τέτοια κίνηση «οι ίδιοι δεν κερδίζουν κάτι για τον εαυτό τους». Θα προτιμούσαν πιθανώς να άλλαζα τη φωτογραφία του προφίλ μου για να «αρέσει» σε εκατοντάδες «φίλους».

skitso 5

Με το παρόν άρθρο μου όπως κατανοείτε, δεν ευελπιστώ να βγάλω κανέναν από τη χειμερία νάρκη του ούτε να εκμαιεύσω μία κοινοποίηση ή ένα «μου αρέσει» από τους «φίλους» μου. Απλώς θέλω να επισημάνω ότι αν ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός δεν γίνεται αντικείμενο πίστεως και αγάπης από πολλούς, είναι διότι δεν θέλουν να τον ακούνε και να  τον υπακούουν όλοι αυτοί που έχουν εθιμοτυπικά εδραιωμένη ως νοοτροπία και ως «βασιλευομένη Δημοκρατία» τη διαφθορά του εγωισμού. Αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο γεγονός ότι Αυτός μόνος είναι που εντέλλεται με Πνεύμα Αληθείας κατά της ενεργητικής και παθητικής διαφθοράς και όλες οι εντολές Του εκεί αποσκοπούν. Γι’ αυτό είπε: «Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και ακολουθείτω μοι». Επίσης είπε: «Αύτη εστί πρώτη και μεγάλη εντολή∙ Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της ψυχής σου…. και δευτέρα ομοία, αύτη∙ αγαπήσεις τον πλησίον σου… εν  ταύταις ταις δυσίν εντολαίς όλος ο νόμος και οι προφήται κρέμανται». Και πάλι: «Όστις δεν μισήσει έτι δε και την εαυτού ψυχήν, ου δύναταί μου μαθητής είναι», «Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται». Να είσθε όλοι απολύτως σίγουροι ότι αν ο Χριστός μας γαλουχούσε, μας διαπαιδαγωγούσε, συμβούλευε και εντέλλετο σύμφωνα με την Ελληνίδα μητέρα, τότε δεν θα υπήρχε κανένας Έλληνας άπιστος. Τώρα όμως που η εντολή Του είναι: «Να ζητάμε πρώτον να βασιλεύσει εντός μας η αγάπη προς Αυτόν και προς τον πλησίον»,  «καλά να πάθει», που ακόμα και μέσα στην Αθήνα προβάλλονται βλάσφημα προς το όνομά Του έργα, τα οποία οι Έλληνες Εισαγγελείς ονομάζουν «έργα τέχνης» κι ας έχουν ορκισθεί στο Όνομά  Του·  που η Ιερά Σύνοδος βγάζει απλά δελτίο τύπου και οι δημοσιογράφοι «ξεσκίζουν» κάθε διαμαρτυρόμενο πιστό του, οι δε Έλληνες πολιτικοί κόπτονται για τα δικαιώματα των Ελλήνων εγωιστών υβριστών.

 Επειδή ο Χριστός για πολλούς, για τους ανωτέρω λόγους δεν είναι άξιος υπακοής, δεν προτρέπω κανέναν να τηρήσει τις 10 εντολές Του ούτε να Τον πιστέψει, να Τον ακούσει, να Τον υπακούσει, να Τον αγαπήσει, αισθάνομαι όμως την ανάγκη ως Έλληνας πολίτης  καθώς και τη χώρα μας την καταστήσαμε παγκοσμίως γνωστή ως διεφθαρμένη, να μην αδιαφορήσω αλλά να κοινοποιήσω προς όλους σας  τις «δέκα εντολές» που με επιστολή της-προτροπή έστειλε η ΜΚΟ «Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάς» προς πολιτικούς, πολίτες και φορείς….

img243-web

Ο Χότζας, ο βεζύρης και οι κάτοικοι

Nasrettin

Σε μια περιοχή ένας βεζύρης πήρε ένα μικρό ελεφαντάκι, για να το έχει ως κατοικίδιο, το οποίο το άφηνε ελεύθερο να γυρνά στην περιοχή. Ο ελέφαντας μεγαλώνοντας άρχισε να πηγαίνει στο πλησιέστερο κεφαλοχώρι κι άρχισε να κάνει ζημιές στα χωράφια των κατοίκων, κατέστρεφε τα σπαρτά, τα δένδρα, τα κηπευτικά τους. Αργότερα έμπαινε και μέσα στο κεφαλοχώρι· έμπαινε στις αυλές των σπιτιών τους σπάζοντας τις καγκελόπορτες κι έκανε πολύ μεγάλες ζημιές κι εκεί. Κατόπιν πήγαινε στη λαϊκή αγορά, αναποδογύριζε τους πάγκους με τα ζαρζαβατικά και οι άνθρωποι κινδύνευαν να ποδοπατηθούν. Γεμάτοι αγανάκτηση πήγαν στον Χότζα τους, διαμαρτυρήθηκαν και του είπαν ότι δεν πάει άλλο με τον ελέφαντα κι ότι πρέπει κάτι να γίνει, για να συμμαζέψει ο βεζύρης τον ελέφαντά του. Τότε ο Χότζας τους είπε: «Αύριο το πρωί πρέπει όλοι οι κάτοικοι να μαζευτείτε στην πλατεία κι όλοι μαζί να πάμε στο παλάτι του βεζύρη, να διαδηλώσουμε και να του ζητήσουμε να συμμαζέψει τον ελέφαντα και να τον διώξει από την περιοχή».

eleph

Όλοι συμφώνησαν και την επομένη το πρωί όλοι οι κάτοικοι -περίπου 2.000- συγκεντρώθηκαν στην πλατεία. Μπήκε μπροστά ο Χότζας, πίσω οι δυο χιλιάδες κάτοικοι και ξεκίνησαν για το παλάτι. Οι κάτοικοι όμως καθ’οδόν άρχισαν να έχουν λογισμούς, τύπου: αν μας δει ο βεζύρης τι θα πει, μήπως θυμώσει, μήπως υποστούμε συνέπειες. Κι έτσι άρχισαν σιγά σιγά διακριτικά ο ένας μετά τον άλλο κατά την πορεία να εγκαταλείπουν τον Χότζα, ο οποίος φθάνοντας έξω από την πόρτα διαπίστωσε  ότι και οι τελευταίοι κάτοικοι τον εγκατέλειψαν και τον άφησαν μόνο του να «βγάλει το φίδι από την τρύπα».

Ο Χότζας χτύπησε την πόρτα του βεζύρη, βγήκε ο βεζύρης  και ρωτά τον Χότζα: «Χότζα μου, σε τι οφείλω την τιμή της επίσκεψής σου;» Τότε ο Χότζας του απαντά: «Πολυχρονεμένε μου βεζύρη, οι κάτοικοι του χωριού με έστειλαν να σου εκφράσω τα παράπονά τους». Τι παράπονα; τον ρωτά ο βεζύρης. Κι ο Χότζας του λέει: «Μου ζήτησαν να σου πω ότι το κατοικίδιό σου τον ελέφαντα δεν τον αγαπάς και τον βασανίζεις και πονάει η ψυχή τους». Ο βεζύρης έκπληκτος του απαντά: «Μα Χότζα μου, εγώ το ζώο  το αγαπώ, το αφήνω ελεύθερο, το ταϊζω. Πώς τα λένε αυτά οι κάτοικοι;»  Κι ο Χότζας συνεχίζει: «Βεζύρη μου, οι κάτοικοι ως πονόψυχοι που είναι, σκέφτονται ότι όλα τα ζώα έχουν το ταίρι τους και δεν αισθάνονται μοναξιά. Εσύ όμως δεν έχεις ένα ταίρι για τον ελέφαντά σου και το ζώο πλήττει από μοναξιά». Τότε ο βεζύρης του απαντά: «Χότζα μου, αυτό ειλικρινά δεν το είχα σκεφθεί και θέλω να ευχαριστήσεις εκ μέρους μου τους κατοίκους, διότι έχουν δίκιο και θέλω να τους διαβεβαιώσεις ότι αύριο κιόλας θα φέρω στο ζώο ένα ταίρι, για να μην έχει μοναξιά και να αποκτήσει και απογόνους».

Ο Χότζας ευχαρίστησε τον βεζύρη και πήρε τον δρόμο της επιστροφής. Φθάνοντας στο χωριό, βλέπει όλους τους κατοίκους συγκεντρωμένους να τον περιμένουν έξω από το χωριό. Με μεγάλη αγωνία τον ρώτησαν τι είπε ο βεζύρης. Ο Χότζας τους απάντησε: «Ο βεζύρης είπε πως τέτοιοι που είσθε, από αύριο θα έχετε και δεύτερο ελέφαντα και προσεχώς θα έχετε και τρίτο» (βλ. τρόϊκα). Ο νοών νοείτω.

eleph3

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s