Μια διευκρίνιση στη δημοτική μας αρχή για «τον Καλό, τον Κακό και τον Άσχημο»

vasilinos.wordpress.com

Aristotel-webΑμέσως μετά την ανάρτηση του άρθρου μας «ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΑΘΩΝΙΚΗ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ», διά του οποίου ενημερώνουμε για ποιους λόγους παρακινηθήκαμε να δημιουργήσουμε το νέο blogatharher.wordpress.com”, στις 10-2-2016 ο Δήμος Αριστοτέλη κατέβασε από το site http://www.dimosaristoteli.gr, μόνο τη σελίδα με τίτλο: «Το Σήμερα» από την ενότητα «Τα Μεταλλεία», οπότε οι αναγνώστες πρέπει να το λαμβάνουν αυτό υπ’όψιν τους.

Ωστόσο θέλουμε να παρατηρήσουμε ότι όλα τα υπόλοιπα που αναφέρουμε, τα άφησαν ως είχαν. Έτσι συμβάλλουν στον υπερτονισμό της «μονοκαλλιέργειας», προβάλλουν την εργασία του μεταλλωρύχου πάνω από όλα τα άλλα επαγγέλματα στην περιοχή μας. Διερωτώμεθα, λοιπόν, ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί ο εκθειασμός του μεταλλωρύχου, σε συνδυασμό με την αποσιώπηση όλων των άλλων επαγγελμάτων (αλιέων, εργαζομένων στα καρνάγια, γεωργών, κτηνοτρόφων, ελαιοπαραγωγών, αμπελουργών κ.λ.π.); Πού αποσκοπεί η πληροφόρηση του κοινού από την πλευρά του site του Δήμου Αριστοτέλη, ότι για ένα φεγγάρι πέρασε από την περιοχή και εργάστηκε στον Μαντέμ Λάκκο ο Αλέξης Ζορμπάς, και υπερτονίζει από όλη τη ζωή του ότι ήταν καλός μιναδόρος, άνοιγε μεταλλευτικές γαλαρίες, κατέβαινε στα μεταλλευτικά πηγάδια, δούλευε καλά και δεν είχε παράπονο; Από αυτή την περιοχή, μόνο ο Ζορμπάς πέρασε και από όλη τη ζωή του αυτό τονίζουν; Δεν πέρασαν αυτοκράτορες, Πατριάρχες, ηγεμόνες κρατών, επιφανείς προσωπικότητες, άγιοι, ήρωες κ.λ.π.; Τι επιδιώκουμε με την προβολή του καλού μιναδόρου Ζορμπά; Αυτό το ιστορικό γεγονός, σε συνδυασμό με την αποσιώπηση άλλων  μεγαλύτερων ιστορικών γεγονότων, που δεν αφορούν τα μεταλλεία, σε τι αποσκοπεί; Επίσης σ’ αυτή την περιοχή η λογοτεχνία βασίλευσε διά του Νίκου Καββαδία, που ήταν εργάτης σε βαπόρι που μετέφερε μετάλλευμα από το Στρατώνι; (όπως ενημερώνει ο Δήμος Αριστοτέλη στην κατηγορία «Πολιτισμός», στην υπο-ενότητα: «Τα Μεταλλεία», στο κεφάλαιο λογοτεχνία;)

Άραγε πού αποσκοπεί το απόσπασμα στο κεφάλαιο που διατηρεί ο Δήμος στην ιστοσελίδα του, στην υποενότητα «Τα Μεταλλεία», κεφ. «Η ζωή μέσα στις στοές», με τίτλο: «Οι σύγχρονες μέθοδοι»; Όπου ενημερώνει για το πόσο πλέον έχει βελτιωθεί η εργασία των μεταλλωρύχων, οι οποίοι μπορούν να μετακινούνται πλέον μέσα στις καινούργιες στοές με το αυτοκίνητό τους (!!); Και ότι εξειδικευμένα οχήματα έχουν αναλάβει τη φόρτωση του μεταλλεύματος, ότι έχουν τοποθετηθεί ισχυρότατοι ανεμιστήρες που ανανεώνουν τον αέρα των στοών, ότι τα εκρηκτικά πλέον πυροδοτούνται ηλεκτρικά και έτσι οι δυναμιτιστές τώρα δεν καπνίζονται; Στο site του Δήμου Αριστοτέλη έχουμε μπει ή της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.»; Ούτε η εταιρεία στα «Μεταλλευτικά Νέα» δεν κάνει τέτοιο εκθειασμό των συνθηκών εργασίας στις στοές.

Πού αποσκοπεί η ενημέρωση που παρέχει από την ιστοσελίδα του ότι: Στην αρχαία Ελλάδα πίστευαν ότι: «ισχύν και ευμερίαν (ενν. ευμάρειαν, ευημερία) εγκάτοις γης φύσις κέκρυπται;». Το «ευ ζην» που δίδαξε ο Αριστοτέλης, αυτή την έννοια έχει; Τελικά, σύμφωνα με αυτά που προβάλλει ο Δήμος σήμερα με τη μεταλλευτική δραστηριότητα «παρατηρείται εδώ στην περιοχή μας μια σχέση των ανθρώπων με τη γη σχεδόν ερωτική»; Δηλαδή η καταστροφή της γης, και η μετατροπή της σε τοξικό απόβλητο, η καταστροφή των δασών, των νερών, είναι σχέση ερωτική του ανθρώπου με τη γη; Ποιο λόγο έχει η σημερινή δημοτική αρχή, να μας γνωστοποιεί στην ενότητα «Τα Μεταλλεία», κεφ. «Η ζωή μέσα στις στοές», στην παράγραφο με τίτλο: «Μια Μαρτυρία», τι έλεγε ο δ/ντης της μεταλλευτικής εταιρείας TVX, Iωάννης Δραπανιώτης, ο οποίος τονίζει πως ήταν «μεταλλωρύχος τρίτης γενιάς, από παππού, πατέρα, κυριολεκτικά μεγαλωμένος μέσα στα μεταλλεία και ήταν με σπουδές μεταλλειολόγου μηχανικού»;

Δεν θα επεκταθώ άλλο στην πλούσια ενημέρωση που παρέχει γι’αυτό το θέμα η δημοτική μας αρχή, σε σχέση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες. Διαπιστώνω όμως, ότι με πολύ μεγάλη επιτυχία επιχειρεί να καλύψει ένα κενό, διότι τέτοια διαφήμιση και προβολή δεν την βρίσκεις ούτε στο site της Hellas Gold, ούτε στα blogs, που είναι φιλικά προσκείμενα στην εταιρεία και κάνουν αγώνα γι’αυτήν, και κυρίως ούτε στα blogs που έχουν δημιουργήσει οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία. Με το ότι ο Δήμος κατέβασε από την επίσημη ιστοσελίδα του μόνο τη σελίδα με τίτλο: «Το Σήμερα» και άφησε όλα τα υπόλοιπα, τι να υποθέσουμε; Ότι ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ και κατέβασε μόνο αυτό το μικρό τμήμα, αφήνοντας όλα τα άλλα;

Απλώς κατανοούν οι δημότες μας ότι υπήρχε –και υπάρχει- επιτακτική η ανάγκη για τη δημιουργία ενός blog όπως η «ΑΘΩΝΙΚΗ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ», όπου θα προβληθούν όσα ήδη ανακοινώσαμε. Αν η δημοτική μας αρχή φρονεί ότι τη θέσαμε ως αρχή, για να συνεχίσει να παρέχει την πληροφόρηση που παρείχε και κατασκεύασε ο πρώην δήμαρχος κ. Πάχτας, και να τα αφήσει ως εκείνος τα έθεσε, τότε το μόνο που εμείς έχουμε να κάνουμε, είναι να διάγουμε εν μετανοία και υπομονή μέχρι τις επόμενες δημοτικές εκλογές, και φυσικά μέχρι τότε οι ενεργοί πολίτες δεν πρέπει να παραμένουν απενεργοποιημένοι. Εκτός κι αν αναπαύονται με το πνεύμα της δημοτικής μας αρχής (ο νοών νοείτω).

Θα θέλαμε να απευθύνουμε και προς το Συντονιστικό της Ιερισσού “soshalkidiki”, (του οποίου ιδρυτικό και ενεργό μέλος είναι ο νυν δήμαρχος), τα εξής: Δύο χρόνια τώρα, δεν έβλεπαν τη στιγμή που φυλακίζονται οι κάτοικοι, τι είδους «ενημέρωση» παρέχει ο Δήμος με την επίσημη ιστοσελίδα του; Έβλεπαν και κατέκριναν μόνο τα συστημικά ΜΜΕ, που πρόβαλαν τα συμφέροντα της εταιρείας και των εργαζομένων στα μεταλλεία; Και δεν έβλεπαν ότι αυτό το πράττει πολύ καλύτερα ο ίδιος ο Δήμος με την επίσημη ιστοσελίδα του; Τελικά, τι όραση είναι αυτή που διαθέτουμε, να βλέπουμε τι γίνεται στα ΜΜΕ στην Αθήνα και να μη βλέπουμε τι ενημέρωση παρέχει με τον ιστότοπό του ο Δήμος Αριστοτέλη από την Ιερισσό; Ή βλέπουμε και εφαρμόζουμε το τυπικό της στρουθοκαμήλου; Και για ποιο λόγο; Εκείνο τελικά που κάποιοι βλέπουν είναι πώς να συκοφαντήσουν και να αποβάλουν τίμιους αγωνιστές από το κίνημα; Είμαι περίεργος αν το Συντονιστικό, μετά από όλα αυτά, θα θέσει στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο θέμα να διευθετηθεί αυτό το πρόβλημα ή θα δημοσιεύσουν πάλι ανακοίνωση για εμένα, ότι δυσκολεύω δήθεν το έργο του κινήματος, διότι απαιτώ να μη διαφημίζονται μονομερώς τα μεταλλεία από το site του Δήμου και ταυτόχρονα να αποσιωπώνται όλες οι υπόλοιπες δραστηριότητες, για τις οποίες αγωνίζονται και θυσιάζονται οι κάτοικοι, φυλακίζονται, διώκονται κ.λ.π.;

Επίσης διερωτώμαι, τελικά βλέπουμε τι ακριβώς γίνεται; Ή τελειώνοντας με λίγο χιούμορ, να θεωρήσουμε ότι στην περιοχή προβάλλεται για πολλοστή φορά το έργο: «Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος»;

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s