ΠΡΑΣΟΣΕΛΙΝΟ ΜΕ ΑΥΓΟΚΟΜΜΕΝΟ ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ

vasilinos.wordpress.com

 Οι συνταγές που κατά καιρούς αναρτούμε στο blog μας (τον λόγο και τον σκοπό θα σας τον αναλύσουμε κάποια άλλη στιγμή), είναι συνταγές:

α) Με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (ώστε να μην κάνουμε «ασανσέρ» την κυρίαρχη και ρυθμίστρια ορμόνη του μεταβολισμού μας, την ινσουλίνη).

 β) Είναι πιάτα ως επί το πλείστον αλκαλικά, με πλήθος βιταμινών, ιχνοστοιχείων, ινών, που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό μας.

γ) Είναι «πεντανόστιμες» συνταγές που ικανοποιούν όλες τις αισθήσεις, διεγείροντας τον νου μας σε ευχαριστία προς τον Δημιουργό των αγαθών. Όταν τις γευθείς, λες με όλη σου την ψυχή: «Εύφρανας ημάς, Κύριε, εν τοις ποιήμασί Σου και εν τοις έργοις των χειρών Σου αγαλλιασόμεθα. Ευχαριστούμεν Σοι, Κύριε, ότι ενέπλησας ημάς εκ των επιγείων Σου αγαθών. Μη στερήσης ημάς και της επουρανίου Βασιλείας Σου».

δ) Γίνονται με απλά, εύκολα υλικά, με πλούσια διατροφική αξία, τα οποία δεν έχουν υποστεί επεξεργασία από τον άνθρωπο, αλλά παραμένουν όπως τα δημιούργησε ο Θεός (με εξαίρεση φυσικά τις μεθόδους καλλιέργειας και εκτροφής). Μπορούμε να βρούμε βιολογικές πηγές, για να αντιμετωπίσουμε και αυτό το πρόβλημα.

ε) Είναι συνταγές μακριά από τους -εδραιωμένους παγκοσμίως- κακούς απλούς υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, που ευθύνονται εν πολλοίς για την παγκόσμια επιδημία του διαβήτη, της χοληστερίνης, των τριγλυκεριδίων, του μεταβολικού συνδρόμου και πλήθους άλλων νοσημάτων.

στ) Είναι πιάτα βασισμένα στη Μεσογειακή ελληνική παραδοσιακή διατροφή.

Σας δίνω τη σημερινή συνταγή μόνο ως υλικά και ως διαδικασία, κι εσείς (ως έμπειρες νοικοκυρές), θα κανονίσετε τις μερίδες σας.

——————-

Υ Λ Ι Κ Α :

Πράσα

Σέλινο με πατάτα (ή σέλερι)

Άσπρα μανιτάρια (ή πλευρώτους)

2 πιπεριές Φλωρίνης

2 ματσάκια φρέσκο κρεμμυδάκι (ή δύο ξερά)

Σκόρδο

Μαϊντανός

Άνηθος

Για κρέας εγώ έβαλα χοιρινό λαιμό, υπό μορφή χονδρής μπριζόλας (διότι βράζει ταυτόχρονα με τα λαχανικά στον ίδιο χρόνο).

Μπαχαρικά:

Αλάτι, μαύρο πιπέρι

Κόκκινη γλυκιά πάπρικα, καυτερό καγιέν (στη μύτη κουταλιού γλυκού)

3 δαφνόφυλλα

Δυόσμος ξερός 1.κ.σ.

Για το αυγόκομμα, βάζουμε μόνο τους κρόκους των αυγών. Τα αυγά και το λεμόνι, κατά το δοκούν.

Αυγά

Λεμόνια

—————————

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ :

Σωτάρουμε τις μπριζόλες μέχρι να ροδίσουν και τις βάζουμε σε μια πιατέλα.

Σωτάρουμε διαδοχικά τα πράσα, τα μανιτάρια (μαζί τις πιπεριές, το κρεμμυδάκι, το σκόρδο, μέχρι να μαραθούν).

Σε ένα νταβαδάκι βάζουμε τα πράσα, τα μανιτάρια, τις πιπεριές, το κρεμμυδάκι, το σκόρδο, τον μαϊντανό ψιλοκομμένο, τον άνηθο, το σέλινο (κομμένο στο μέγεθος του πράσου). Ρίχνουμε αλάτι, πιπέρι, πάπρικα, καγιέν, δυόσμο.

Τα ανακατεύουμε όλα αυτά καλά, ρίχνουμε στο νταβαδάκι ελαιόλαδο και το βάζουμε σε δυνατή φωτιά. Από επάνω τοποθετούμε το κρέας μας και μόλις το λάδι κάψει, σβήνουμε με ένα ποτηράκι λευκό κρασί (όχι ρετσίνα), και το σκεπάζουμε για 5 λεπτά, κουνώντας μόνο να μη μας κολλήσει.

Έχουμε ήδη δίπλα μας σε κατσαρολάκι βραστό νερό, όπου τέλειο θα είναι να έχουμε δύο κουτάκια-τεμάχια βοδινό ζωμό (χωρίς συντηρητικά κ.λ.π.) και 2 κυβάκια μυρωδικών (πάλι χωρίς συντηρητικά). Ρίχνουμε, λοιπόν, τον ζωμό μέσα στο φαγητό μας και πρέπει ίσα-ίσα να σκεπάσει τις μπριζόλες (να λάβουμε υπόψη μας ότι τα λαχανικά θα καθίσουν).

Όταν το φαγητό μας αρχίσει να βράζει καλά, μειώνουμε την ένταση και το αφήνουμε σκεπασμένο να σιγοβράζει επί 30-45 λεπτά.

Εν συνεχεία το αυγοκόβουμε με τον γνωστό μας τρόπο και το αφήνουμε 15 λεπτά να ξεκουρασθεί.

Σερβίρουμε με ελληνική φέτα, ψωμί ολικής με προζύμι (αληθινό και όχι ιμιτασιόν), και με καλό λευκό ελληνικό κρασάκι (τα πιάτα θα «πλυθούν» και θα «σκουπιστούν» από τους τρώγοντες).

————————-

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

Αυτό το φαγητό μπορεί να γίνει τέλειο και χωρίς να είναι αυγοκομμένο, είτε κοκκινιστό είτε λεμονάτο (στο λεμονάτο μπορούμε να λιώσουμε μια μικρή πατάτα στο μπλέντερ, να την κάνουμε αλοιφή και εκεί να ρίξουμε και το λεμόνι). Στη συνέχεια, τρία λεπτά πριν κατεβάσουμε το φαγητό μας, ρίχνουμε το λεμόνι με τη λιωμένη πατάτα, αναδεύουμε καλά το νταβαδάκι μας και θα έχουμε ένα πολύ καλά δεμένο φαγητό (με κρέμα).

Επίσης αυτό το φαγητό γίνεται τέλειο και χωρίς κρέας, είτε αυγοκομμένο είτε μόνο λαδερό. Ακόμα γίνεται τέλειο με ψάρι (λ.χ. μυλοκόπι, πέρκα, μπακαλιάρο, ροφό κ.λ.π.).

Επίσης γίνεται και με άλλα κρέατα:

– Με κοτόπουλο (κατά προτίμηση μπούτι ή τα πολύ μικρά μπουτάκια (κοπανάκια) ή φιλέτο μπούτι).

– Με χοιρινό κρέας (σπάλα ή μπούτι).

– Με μοσχαρίσιο χτένι, κιλότο, ποντίκι ελιά (φυσικά, με το μοσχαρίσιο πρέπει να ακολουθηθεί άλλη διαδικασία, διότι δεν βράζει στον ίδιο χρόνο με τα λαχανικά. Δηλαδή πρώτα θα βράσουμε το κρέας, και όταν θα χρειάζονται περίπου 30 λεπτά για να γίνει, τότε το αναμιγνύουμε με τα λαχανικά. Ακολουθούμε μια διαδικασία όπως αυτή με τις αγκινάρες που είχα αναρτήσει παλαιότερα).

Φυσικά, μπορεί και τίποτα να μην σωταρισθεί, απλά θα πρέπει όλα να γίνουν με την ίδια σειρά που προαναφέραμε.

Τέλος, τα πράσινα φύλλα του πράσου που δεν τα χρησιμοποιούμε, τα κόβουμε, τα πλένουμε, τα τοποθετούμε σε τάπερ ή σε σακουλάκι τροφίμων και τα αποθηκεύουμε στην κατάψυξη, για να κάνουμε λ.χ. μια Τετάρτη ένα ωραίο πρασόρυζο, ή να τα χρησιμοποιήσουμε σε μια πίτα κ.λ.π.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s